makeupbyjb.blogg.se

Elizabeth Arden - 8 hour cream

Kategori: Reviews

Tänkte slänga in en liten review på en produkt som jag har använt i några månader som jag har blivit fullkomligt förälskad i. Elizabeth Arden 8 hour cream heter den och det är en väldigt unik produkt på så sätt att den har en väldigt underlig textur,den känns nästa som ett vaselin och den har många användnigns områden. Jag använder den mestadels som ett läppbalsam men den går även att användas på torra områden på ansiktet/kroppen, den fungerar också väldigt bra att användas på torra nagelband. 
Jag brukar använda den dagligen på mina läppar och anledningen till varför jag föredrar den före någon anna läpp-produkt är att man verkligen kan känna hur den mjukgör läpparna utan att bara sätta sig som ett klibbigt lager utanpå. Har ingenting negativ att säga om denna produkt förutom att den kanske inte luktar lika bra som andra läppbalsam, den luktar inte dåligt precis men den luktar inte heller särskilt gott. 
Skulle säga att det är en produkt åt det dyrare hållet men jag kan lova att denna lilla burk räcker i evigheter. Den finns bland annat att köpa på Kicks där den kostar kring 250-280kr.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: