makeupbyjb.blogg.se

DIY - Spa i hemmet

Kategori: DIY

Finns det någonting bättre än en mysig spakväll hemma efter en tuff dag? I det här inlägget kommer jag att dela med mig några av mina bästa tips. 
Det första jag tycker att man ska göra är att fixa en lugn och mysig stämning i badrummet. Tänd några ljus och slå på någon bra musik. Har man turen att äga ett badkar så är lush skum/badbomber ett måste! Förut då jag hade ett badkar så brukade jag alltid köpa hem deras the comforter som är en skumbomb som har en söt doft av svarta vinbär. Man behöver inte använda hela biten utan det räcker med att bryta loss ca 1/4 och smula ner i badet. The comforter bildar ett tjock skum samt färgar vattnet rosa.
Jag brukar gilla att ha något kallt att dricka bredvid, ett glas vatten eller kanske något starkare om man har haft en riktigt tuff dag. Häll upp drycken du har valt i ett snyggt vinglas för en lyxigare känsla. 
Väl i badkaret kan man passa på att raka benen, applicera ansiktsmasken, scrubba kroppen samt applicera inpackning i håret som man därefter kan linda in i en varm handduk. Medan man låter ansiktsmasken och hårinpackningen verka så kan man passa på att läsa någon tidning eller bok. 
När man känner att man har badat klart så sköljer man bara av allt. Själv brukar jag alltid ta på mig något bekvämt efteråt som min morgonrock tex. Därefter applicerar jag min moisturizer från Clinique. Har man bodybutter eller kanske fotkräm liggandes hemma så kan det vara läge att använda den nu. Vill man få mer effekt utav fotkrämen så kan jag tipsa om spa-sockar som finns att köpa på Åhlens för en billig slant. 
Sedan är man i princip som ny igen.
Första bilden
The comforter, en skumbomb som kommer från Lush som har en söt doft av svartavinbär. Den lämnar en vacker rosa färg i badet och ger rikligt med skum.
Kérastase nutritive masquintense hårinpackning i serien nutri-thermique. Till för torrt och skadat hår.
The body shop tea tree face mask. En ansiktsmask som är passande för oren hy.
The body shop mango body scrub. Tar bort döda hudceller och tillför ordentligt med fukt.
Andra bilden
The body shop mango body butter. Lämnar din hy silkeslen med en söt doft av mango.
Clinique dramatically different moisturizing lotion. En återfuktande kräm utan parfym.
Lush fair trade foot lotion. Återfuktande fot lotion.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: