makeupbyjb.blogg.se

Mina tankar när jag spenderar på skönhetsprodukter

Kategori: Allmänt

Hade tänkt ägna det här inlägget åt att berätta hur mina tankar och pengar går när jag köper smink och andra skönhetsprodukter.
Först och främst vill jag påpeka jag är väldigt intresserad av smink så jag spenderar kanske lite mer pengar på skönhetsprodukter än vad ni andra kanske gör. 
De produkter som jag brukar lägga ut mest pengar på är hudvård och foundations. Varför jag gör det är för att min hy är väldigt känslig och kan snabbt bli oren om jag inte använder skonsamma produkter. Jag gör det även för att jag anser att sminket blir som snyggast om man börjar med en bra bas.
Andra produkter som jag också lägger ut ganska mycket pengar på är hårvårdsprodukter såsom hårinpackningar och schampo. Jag har egentligen lockigt hår men jag plattar det nästan dagligen som därmed orsakar slitage på håret. För att inte mitt hår ska bli allt för skadat så försöker jag använda så bra produkter som möjligt för håret, som därmed kanske är lite dyrare hårsalongsprodukter.
När det kommer till smink däremot så lägger jag ut mest pengar på ögonbryns produkter men sen när det kommer till ögonskuggor och läppstift osv så är jag lite mer sparsam. Där kan jag oftat lägga ut liiite mer pengar på neutrala ögonskuggor som jag vet att jag kommer få användning för, däremot om man känner för att vara lite äventyrlig och vill använda någon överdrivet knallig och färgglad ögonskugga (som blå eller gul tex) som man vet att man kanske bara får användning för någon enstaka gång, där känner jag att man kan snåla. Jag menar, varför lägga ut pengar på någonting man knappast kommer att använda. 
Men när man spenderar pengar på skönhetsprodukter så tycker jag att man borde tänka på följande;
Behöver jag det här?
2 Kommer jag få någon användning för det?
Vad har jag för prioriteringar prioritera (hudvård, hårvård, smink)?
Har jag råd att lägga ut såhär mycket pengar på skönhetsprodukter?
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: